De nieuwe website voor Alfons Smet Residenties? De briefing is een kolfje naar mijn hand: “Zorg ervoor dat de website de warme en familiale sfeer uitstraalt die ons zo typeert. Ouder worden? Dat krijgt bij ons een gouden randje. Laat voelen wat het betekent. In woord en in beeld.”
Een doorleefd verhaal
Hoe leef je je best in in de wereld van je klant? Zeker als het (nog) niet helemaal de jouwe is? Door je letterlijk onder te dompelen in het leven van alledag. In dit geval in het leven in een woonzorgcentrum en zorgflats.
Voelen, observeren en praten
Als fotograaf heb ik een streepje voor. Voor de fotoreportages loop ik twee dagen mee. Bloemschikken, wandelen in de tuin, een gezellige babbel hier en daar, samen de krant lezen, kienen, vrienden ontvangen in de zorgflats: de 65-plussers genieten hier van het leven. Zo puur.
Ook voel ik hoe iedere medewerker de visie, missie en waarden van Alfons Smet Residenties dag na dag waarmaakt. Met de glimlach.
Begrijp je dat deze ervaring het schrijfproces achteraf makkelijker én efficiënter maakt? Woord en beeld zijn sowieso verbonden.
Woord en beeld: ze zijn als een goed koppel
Nu denk je misschien: wat een eigenaardige vergelijking. Want, wat is een goed koppel? Voor mij betekent dat twee mensen die complementair zijn. Ze vullen elkaar aan en geven elkaar energie. Meer nog: ze doen elkaar groeien als persoon.
Bij woord en beeld is dat hetzelfde. Zij horen ook bij elkaar. En ze versterken elkaar. Je merkte het waarschijnlijk zelf al. Een artikel lezen zonder foto’s? Dat is al snel saai en spreekt minder tot de verbeelding. En omgekeerd werkt het ook niet. Je teksten geven achtergrond, duiding en diepgang aan je beeldmateriaal. Kortom: foto’s en teksten samen maken je content meer leesbaar. Stem ze goed op mekaar af en maak ze vooral op jouw maat. Zo creëer je meer impact.
Een traject van co-creatie met de klant en de websitebouwer
Natuurlijk is er meer nodig voor een goed draaiende website. Ook het design en de techniek moeten kloppen. Hiervoor werkte Alfons Smet Residenties samen met Noémie Benit. We ontmoeten mekaar één keer live. Daarna overleggen we online. En dat gaat allemaal supervlot. De Dag van de Zorg is onze deadline. En deze halen we moeiteloos. Oef, alweer een geruststelling voor onze opdrachtgever.
Het leukste aan dit project? Alles valt hier samen:
- foto’s van de architectuur, het interieur en de beleving
- teksten die zowel de sfeer beschrijven als factueel zijn
- teamwork met de klant, de websitebouwer en de videoproducent
I love it!
Kijk even mee naar de nieuwe website van Alfons Smet Residenties. Geïnspireerd? Bel me op en licht me je project van A tot Z toe. Jouw passie en enthousiasme draag ik graag over op je doelpubliek. Als copywriter én als fotograaf. Samen laten we je teksten en beelden spreken. Als een goed koppel 🙂
Tip: Wil je de foto’s wat groter zien? Klik erop.